torsdag 3 mars 2011

Det ljuva mammalivet

Började i tisdags då jag upptäckte Olivens första lilla tand. Söte göte vilket litet risgryn! Att man kan bli så upprymd över en liten tand och så stolt. Töntiga morsan var ju bara tvungen att berätta det för personalen på vår lanthandel...Ja, de antecknade för fullt:) Det var sen det började, det ljuva livet! (vi är otroligt bortskämda och har på fem månader bara varit uppe en halv natt). Oliven vaknar halv två, ligger och gnäller och jollrar i sängen till kl vart över fem. Pigg som en lärka skulle hon upp vid kl sex. Ja, underbara onsdag:) Onsdags dagen var jätte bra och kvällen likaså. Oliven fick ett bowlingspel av sin mormor i fem månaders present, funkar även för föräldrar:) Trött efter onsdags natten pussade jag maken god natt kl 20.00. 22.00 vrålSKRIK!!!! Oliven var sedan ledsen och hade ont i sin lilla tand hela natten. Stackars barn. Kl 02.00 kunde hon komma till ro och sov då i två timmar, sen var det bara upp igen...När jag bli övertrött får jag en sådan energi att jag skulle kunna springa en mil. Jag får även en grym städångest, måste STÄDA! Oliven sov tre timmar mitt på dagen och jag sov i två timmar. Sedan hann jag med mycket må ni tro! Storstäda hela huset, plantera om alla blommor, måla lister i köket, göra listor, hetsäta choklad och slutligen ut och gå med vagnen. Nu är jag trött, håret är fetare än smör, tuttsvetten är intorkad, tröjan luktar sur mjölk och byxorna släpar i marken. Men kära läsare, det är nu det börjar, Det ljuva mammalivet. Sov så gott, det ska inte jag göra!

2 kommentarer:

  1. du är underbar malin! Våra små fick alvedon när tänderna bråkade -allt för att få sova! Kram

    SvaraRadera
  2. Jättehärligt inlägg! Förstår att du är jättestolt över tanden! Leonel har inte fått nån än, vi har dom nätterna framför oss... Kram/ Frida.

    SvaraRadera