torsdag 16 december 2010

Inte som man tänkt sig

God kväll! Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig. Min dag har varit en sådan dag, en ganska trist sådan. Dagen började tidigt, min lilla dotter vaknade med ett gallskrik kl kvart över sju. Jag som  var super trött och kände mig allmänt risig och förkyld ville bara dra något gammalt över mig och sova bort hela dagen...men det går ju inte direkt. Upp och hoppa! Mata gnällig bebis, shotta hett kaffe, slänga i mig en skål med inte så god musli, ut och gå innan snökaoset. Något som jag inte rekomenderar till mammor med baby björnar är att ha på sig as tjock vinterjacka, termobyxor, mössa, bebis i termooverall då ni gå i skogen och plumsar i snön. Man blir SJUKT svettig! Väl hemma och dingsur av svett kräks oliven på mitt hår. What to do? sätta upp kräkshåret i en knut och glida runt i en svettig tröja. Det går inte att duscha då olievn bara vill vara på bröstet. In i bilen och mot ica då kylskåpet gapade tomt. Det är alltid ett stressmoment att handla med oliven, men som vanligt sov hon som en ängel. Mindre roligt var det då jag ramlade på parkeringen! Kundvagnen välte (som tur var vad olívia inte i) och jag flög över. Så fort vi kom innanför dörren började lillan att gråta, gråten övergick till skrik och så höll det på i ett par timmar. Min lunch uteblev, varorna fick stanna i kassarna, huset som skulle städas fick bli stökigt, tvätten fick bli sur och disken möglig! Typiskt att den här dagen ska inträffa då jag är trött, förkyld och inte vill annat att städa oredan och gå och lägga mig. Som för att riktigt strö salt i såren kan jag inte låta bli att gå runt med lillan på armen och kolla på allt "stök". När maken kom hem gick jag in på toan och lipade. Som att inte dett var nog så är min älskade lillasyster på väg till Australien, alldeles ensam!! Och vilse på alla flyplatser som finns, försenad på grund av väder...gah! om det ändå vore fredag kväll nu så att vi får veta att hon är framme...

Hur har diin dag varit?


Detta är pärlan som nu sitter på ett plan till Bangkok som förhoppningsvis inte är försenat...



Har glömt att visa min namnsdagspresent av maken, en orkide med fyra stänglar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar