torsdag 23 december 2010

Den finaste granen

God kväll, hur har du det så här kvällen innan julafton? Hoppas att du har det bra! Jag gör de sista förberedelserna, nämnligen knäck, ingen jul utan knäck! Dagen har rusat förbi och vi har knappt hunnit att sitta. Frukostmys, inläggning av sill, legymsallad, knäckebrödsbak, städning, handling, träffa tomten, slå in paket, göra kycklingsallad, amma, bada och duka ! Puh! men trots allt stök har vi tagit det väldigt lugnt och bara njutit. Igår klädde vi vår fina gran och  jisses vad fint det blev:) Enligt traditionen ska det drickas champagne och ätas nygrillejerad skinka. En annan tradition vi har är även att se "ett päron till farsa fira jul", jag hann se halva innan jag somnade:) Oliven är nybadad och efter en marathon ammning på 45 min ligger hon nu och sover. Gissa om hon är nyfiken på sina julklappar under granen:) Nä, nu ska jag ta vid med knäcken, Vi önskar DIG en GOD JUL så ses vi snart igen! Ta hand om varandra!


Finaste ljuskronan som min kusin har gjort, de ni!





GOD JUL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar