torsdag 22 september 2011

Kattungarna är bästa barnvakten

Olivia har blivit väldigt mammig, ska bara upp i famnen heeela tiden. Idag har hon dragit sönder mina strumpbyxor i otaliga försök att klättra upp på mina ben. Mysigt kan nog många tycka med en bebis som vill vara i famnen, men när man vill röja undan i ett stökigt kök eller gå på toaletten är det inte lika mysigt. Därför, slänger jag in Olivia i sitt tält tillsammans med tre kattungar. Där roar de sig i ca en halvtimme innan jag kastar iväg dem på nästa äventyr. Kattungarna får kloa sönder soffa medans Olivia skrattar och drar ner duken för att leka med ljuslyktan. Kanske inte det bästa, men ack så bra ibland. Stökigt kök kanske du tänker nu?! Eftersom bebis och katter får leva rövare i huset i nästan en timme! Efter köksröjningen hann jag även med att sätta ned min ömma rumpa, dricka en kopp kaffe och titta på de små liven! Nu ska vi äta mellis så vi orkar beskära äppelträd!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar