söndag 29 augusti 2010

Senaste nytt från lugnet

Helgen har sprungit bort och nu är det söndagkväll igen.. i fredags spelade jag match med Hossmo och vi fick 2-2 borta mot Kåremo, en match vi borde ha vunnit. Nu får vi slå torsås på torsdag så att vi kan säkra seriesegern. Malin har hux flux fått upp intresset för fotboll och varit och kollat på flera matcher nu på slutet. Hon verkar insatt också... håller koll på andra resultat, vet vilka vi ska möta och tycker det är spännande... snart flyger väl grisar runt också... Väldigt roligt är det i alla fall =) Igår satte vi äntligen dit isoleringslister i alla fönster, det va på tiden då det dragit en del i blåsten nu... Syster yster var också på besök men den "lilla" hunden, väger "bara" 40kg.. Vi avslutade kvällen med lite god ale/vatten och jag tog rollen som sympatigravid och tryckte i mig lite chips och godis medan Malin bara tog några bitar... undra vem som går upp mest i vikt??

Idag var det lite kalas för mig med mor, JE, mormor o morfar, åt gott så nu e vi ganska sega faktiskt. Jag fick trisslotter och var till 99% säker att jag skulle bli miljponär men jag hade visst fel... magkänslan svek mig den här gången... jag gjorde i alla fall som nanne bergstrand säger att man ska göra: Ha positva målbilder...

Inne i vecka 35 nu och bara 5 veckor kvar till beräknat datum för knodden att titta fram... jag är fortfarande bombsäker på att det är en lite tjej men jag möter stort  motstånd bland alla andra som tror att det är en kille. Malin har haft flera drömmar om att det är en tjej nu men undra om det är för att jag tjatar om att det är det eller att hon känner det på sig? =) Det blir dock bra vilket som bara spännande att tänka på eftersom man inte har en aning... Malin är trött, vilar ofta det smittar av sig så jag tart en del eftermiddagslurar jag också.. Magen växer och växer och Malin börjar få vissa mindre problem som jag tycker är lite roliga och charmiga... ex får jag hjälpa henne med skorna...hihi... förädragruppen var i alla fall väldigt rolig och jag hoppas de andra trääffarna blir lika bra. Kanske får kontakt med någon här ute i byn?

Det känns i alla fall skönt att allt är klart inför nästa familjemedlems ankomst, barnrum målat och inrett... kanske ska sätta in en lite stereo till barnet men  jag vet inte... finns det någon nytta för detta? vaggvisor o liknande kanske, lygnande musik som barnet lär sig känna igen... vi får se... enda som inte e fixat är att ta bort airbagen i framsätet i kombin men vi ska lämna in bilen nästa vecka och få det gjort. malin har packat väskan(BB väskan). Jag börjar bli lite nervös för att hon ska ringa på jobbet eller på matcher/träningar och säga att vi måste åka in... men det känns inte jobbigt utan mer spännande. Tycker allt är skithäftigt och roligt. sk abli så spännande att bli 3. Att ha någon som man ansvarar för med precis allt. Snart måste mna väl börja gör hemmet "Babyproof" också. Men det kommer när det kommer...

Nu ska vi bara ta lite surdegsknäckebröd från Leksand, fäboknäcke hette det... hoppas det itne finns några kopplingar till fäbojäntan...

Adios!

2 kommentarer:

  1. Plocka inte bort ari bagen låt bebben åka bak.. Bägge våra har fått åka bak å de har funkar utmärkt.. Många säger att vill man ha barn som sover i bilen ska dom åka bak. Mitten bak är säkraste platsen i bilen.
    Våra barn gnäller yttest sällan i bilen å när dom va små sov dom som små grisar:) Vet inte om jag hade klarat av att ha dom fram hade nog kollat mer på dom än på vagen:)
    Kram på er å lycka till!!!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Det är välkommet!

    SvaraRadera