måndag 30 augusti 2010

Boar

God eftermiddag fina du! Hoppas att du har haft en bra dag och hunnit njuta av sensommar solen.
Jag har börjat boa idag. Det började nog egentligen redan lite igår. Efter en lång sovmorgon och den obligatoriska söndagsfrukosten framför tvn blev jag på dåligt humör. Jag tyckte att R tjatade på mig. Stup i kvarten undrade han hur det var med mig. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag hela tiden suckade, bökade runt i soffan och svettades som en gris. Sur blev jag iallafall och gick in i sovrummet och stängde dörren. Somnade till i ca en kvart och vaknade med världens energi. Jag var bara tvungen att gå ut, gräva upp min lavendel, dela plantorna och sätta ner dem igen! Allt måste vara perfekt. Hur konstigt är inte det?! Sedan fortsatte jag med rosrabetten. Resultatet blev en mycket ond rygg.

Idag fortsatte mitt boande. Efter att ha pratat med en mycket god vän och fått en hel del goda och sunda råd fick jag åter igen energi. Jag åkte till affären och handlade blöjor, nappar, oparfymerat tvättmedel och puder. Hem och tvätta upp de barnkläder jag har, tvätta påslaknet för andra gången och leta liberokod på blöjpaketet. Att hitta koden tog mig en evighet och en kraftig humörsvängning! Nu har jag dammsugit och håller på att baka frallor. Egentligen är jag jätte trött och borde sova. Men om en kvart ska jag ut i solen och läsa min bok och njuta av en god smoothie på egenplockade björnbär.

Idag saknar jag mitt jobb jätte mycket!
Kom ihåg! Köpa en babywatcher!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar