fredag 27 augusti 2010

Fredagsmys och ensam

Hej på er!

Nu är det fredag med allt vad det innebär. Dagen i familjen Herbertssons liv har varit ganska händelserik. Vid kl 0900 var det dags för första besöket med föräldrargruppen. Vi går inne i Kalmar med fem andra par ifrån ljungbyholms trakten. Det är tre barnmoske studenter som leder gruppen. Bi pratade om saker som vi  ville ta upp under de kommande träffarna, fikade och gjorde avslappningsövningar inför förlossningen. Det kändes hur udda som helst att ligga, sitta och stå och andas i grupp. Roligast var när jag skulle stå framåt böjd, gunga framåt och tillbaka samtidigt som R masserade mig i ryggslutet. Inte heller att förglömma, vi skulle andas högt tillsammans! Jag skrattade hela tiden:) Ledaren sa att man fick skratta hur mycket som helst, det gällde att passa på för under förlossningen skulle jag knappast skratta! Vi testade diverse massageövningar och jag kom fram till att jag inte gilla den lösa varianten med små lätta strykningar eller rörelser med fingertopparna. Här ska det vara hårda tag! Det var iallafall väldigt roligt och R tyckte det var väldigt lärorikt och pratade om sin grupp hela tiden. Vi delade nämnligen in oss i killar och tjejer.

Därefter begav vi oss till Bauhouse för att köpa isoleringslister och andra vuxensaker. Vi hann även ombesiktiga bilen och trycka i oss varsin räkmacka på City Gross cafe, kändes sååå mormor och morfar att fika där:) Därefter begav vi oss till Maxi för att storhandla. Hem och äta mellanmål och sedan ´tog vi en powernap. Jag gick ut och pysslade i trädgården och R började städa.

Ja, det var den dagen. Låter ganska hektisk och trivsam när jag läser om den. Lägg då till att jag under dagen har haft ett humör som heter duga. Gråtit i smyg, skrattat, kännt mig tjock, haft ont, stört mig på precis allting som R  gör, tycker att han har blivit så slö, allt går så sakta. Min irritation på R kan förmodligen bero på att jag själv känner mig irriterad över att jag inte kan göra samma saker som innan, de saker som nu R får gör istället. Så nu sitter jag här i soffan med svullna tår och en stor mage. Svetten lackar i pannan och jag känner mig ensam. R spelar match och jag fick äta fredagsmys mat ensam i ett ensamt kök. Ni märker att jag fortfarande är lite smått irriterad på R va?

Det var den här fredagen, nya tag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar