onsdag 25 augusti 2010

Äntligen blogg!

God morgon alla fina bloggläsare!
Hoppas att ni har haft en helt fantastisk sommar. Vi har haft en underbar sommar men väldigt fartfylld. Det är inte lätt att lugna sig då man har ett hus att renoverar:) Stormagen fick helt enkelt hänga på så gott det gick! Ska försöka mig på en "kort" uppdatering nu ;

Det har som ni kankse märkt varit en hel del strul med internet...Vi skulle fått vårat bredband igår, men icke. Det dröjer ytterligare 5 veckor. Jag blev totalt galen! Jag behöver ju internet till bloggen och framförallt till försäkringskassan. Vi lämnade därför livet på landet och begav oss in till storstan för att införskaffa ett mobilt nätverk. MY GOD vad slött det är! Det känns som jag vore 14 år och sitter hemma med vårat gammla modem! Richard jag ska aldrig klaga på att våran förra uppkoppling var slö:) Jag överdriver inte när jag säger att det tar 3 min för att komma in på en sida. Fast jag har hittat ett hörn på övervåningen där det bara tar en minut:)

Vi trivs jätte bra i huset! Allt är nästan klart, bara köksluckorna som ska lackeras vita och lite möbler som inte har kommit än. Det är underbart att ha en riktig toalett, stora ytor och en barnkammare för det lilla hjärtat. Trädgården är fantastisk och omgivningarna med skog och åker är härlig att vanka runt i. Nu känner jag mig lugn:)

Hur är det då att vara gravid i v 35 snart? Ja ni, det är väldigt upp och ner. Magen växer så det bara knakar! Fötterna och händerna är fyllda av vatten vilket alltid blir värre på kvällen. Det är helt sjukt obehgaligt att lägga sig med fötter som bara dunkar! Jag springer in i badkaret för att spola med isande vatten, lindrar för en kort sekund. Richard bullar upp med kuddar vid fotändan och blöta handdukar över fötterna. Jag längtar tills fötterna bli små igen:) Vissa dagar känner jag mig gigantiskt! Men de flesta dagar känner jag mig som vanligt, känner mig inte klumpigare än vanligt och har inga större bekymmer med värk osv. Men varje gång jag går förbi en spegel blir jag  förvånad över hur stor jag är!  Jag njuter av att vara gravid men böejar faktiskt att längta tills jag kan bära mina vanliga kläder och sova på magen. Som jag nämnde ovan är det upp och  ner med känslorna. På dagarna mår jag så himmla bra! Jag längtar efter den lilla jätte mycket, vill att h*n ska komma ut så jag får se hur h*n ser ut. Jag vill känna, klämma och lukta! Men då mörkret slår till sätter oron in. Den växer i takt med fötterna som svullnar:) Då känner jag mig nervös för  vad som komma skall, för vad är det egentligen som kommer att hända? Hur kommer våra liv att se ut om två månader? Jag känner en oro för att jag inte ska få tag på Richard när värkarna sätter igång, jag tänker på om barnet inte överlever förlossningen, jag känner mig ful och fet och inte alls så där lycklig som jag gör på dagarna. Tur då att det bara en natt och sedan dag igen så att jag får njuta igen:) 

Jag så ser mammaland ut för tillfället! Känns som om jag har glömt att berätta tusen saker, fast nu blir det lite  tätare uppdateringar så det ska nog komma fram!

Min älskade Ríchard fyllde år igår, jag vet inte vad jag skulle göra utan honom. Han är en klippa i allt detta, pysslar och står i, lagar mat, snickrar, målar och hämtar saker till mig.

Jag vill gratta min älskade Jessika och hennes familj till den lillla guldklimpen Wilgoth!

Nu ska jag slita mig uppp för soffan kasta av mig min svettiga morgonrock (ja, jag svettas något kopiöst nu...) kila in i duschen innan jag ska ta mig en tupplur. Sen blir det lunch hos mormor och morfar!

Ses ikväll, då ska ni få se min stormage!

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar