måndag 6 juni 2011

sommarmorgon

På en äntligen sval övervåning ligger Olivia och Richard och sover. Jag är grusig i ögonen efter en nästintill vakennatt tillsammans med en gnällig Olivia. Efter att ha druckit morgonkaffet i solen på altanen, ätit mariekex och slummrat till så känner jag mig lite piggare. Det är en otrolig lyx att ha en man som är ledig. Nu ska jag hoppa i mitt bästa sommarplagg, bikinin. Gå ut i trädgården och gräva upp lite buskar att sätta om. När man har lite knapert med pengar gäller det att hitta lösningar. Jag har grävt upp smultronplantor ifrån vår backe och planterat i ett vackert gammalt brödtråg tillsammans med lavendel som jag också grävt upp. Nu flyttar vi om rosor och mynta till andra rabatter. Av min älskade mamma fick vi tomatplantor och physallisplantor. Idag är det för övrigt en stor dag, Linda ska på studentbal och jag ska fotografera... Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar