lördag 4 juni 2011

I denna ljuva sommardag






Vädret är underbart! Om ni inte har märkt det;) Olivia ligger uppe och sover och jag har precis satt ner rumpan. Jag älskar att plocka undan Olivias leksaker i köket på kvällen. Det blir ett avslut på dagen då allt är nerkastat i korgen, filten ihopvikt och förhoppningsvis ett sussande barn i sin säng. Om några timmar börjar allt om, vårt liv som föräldrar. Det är super härligt att ha en man som är ledig alla röda dagar, jag är liiite avundsjuk på honom. Men som alltid då han är ledig bråkar vi alltid de första dagarna. Jag har ingen aning om varför det är så? Kanske för att det blir en omställning? Eller för att jag får massa tid och stressa upp mig över det? Hmmmm, vad tror ni? En sak som iallafall är säkert är att jag tror att många småbarns föräldrar gnabbas oftare än innan. Istället för att hetsa upp sig över det (vilket jag alltid gör) så tror jag att det lättaste är att bara acceptera, gilla läget. Det är en enorm omställning att få barn, att ständigt ha någon annan att tänka på och att oroa sig för, sömnbrist och sena nätter, tidiga morgnar, mindre pengar och brist på egen tid tillsamans bidrar LÄTT till lite gnabb. Men det är så det är:) Nog om detta lilla inlägg! Idag har vi haft en bra dag, vi har inte gnabbats om små petitesser. Vi har besökt en gård här ute på landet som producerar och säljer ekologiska grisar. Det var grissafari, musik och hästar. Olivia äääääällllsakade hästen:) Därefter begav vi oss till min mor tillika Olivias mormor, käkade lunch, solade och badade Olivia under äppelträdet. Nu är mannen på bal med sin avgångsklass och vi kom precis därifrån. Det är klart man måste ta tillfället i akt att glutta på alla fina tjejer och killar. På måndag är det dags för min älskade syster att ha sin bal. Så fort jag tänker på att hon ska ta studenten blir jag alldeles tårögd och känslosam...När blev liten så stor? Hoppas att ni haft en bra dag! Imorgon blir det playan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar