torsdag 21 oktober 2010

Morgonkaffe och snö

God morgon! Nu sitter jag i soffan med en kall kopp kaffe(ammning kom emellan) och tittar ut på den lilla snö som kommit, mysigt! Olivia ligger i sängen och låter som alla möjliga djur, mest fågel och lamm! Jag har inte kommit in i rutiner än. Fast man kanske inte gör det när man har en bebis?! Med rutin menar jag hur dagarna ska se ut, på ett ungefär. Ska jag vila när Olivia sover? Eller ska jag dammsuga då? Ska jag sova länge på morgnarna tillsammans med henne eller ska jag göra som nu, dricka kaffe och äta yoghurt utan att spilla på oliven?! Så svårt...ibland känns det svårt att vara mamma. Igår verkligen gallskrek Olivia i en halvtimme. Hon var helt förstörd, tårarna sprutade och den lilla kroppen var spänd som en fjäder! Inget hjälpte... Men hon lugnade sig och somnade gott i vaggan. Fast puh vad jobbigt det kändes! Hoppas att du får en härlig dag med lite snö! Idag vankas det besök av Emelie och lovelia, ska bli jätte mysigt!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar