tisdag 20 april 2010

Senaste nytt från åkern

Visst är saker och ting skoj när det bara blir problem av allt man rör... I helgen var jag ute och satte igång pumpen utomhus så att jag skulle kunna tvätta bilen. Idag var det dags för tvätten och jag tyckte det skulle bli skönt att vara ute, tänkte att den för en gång skulle bli ren från vinterns salt och snöslaskets lera som i flera lager har tagit över den nedre delen av bilen. När jag hade hämtat vatten, tvättssvamp och schampo så skulle jag börja spola av bilen. Jag började spola och 3 sekunder senare märker jag att vattentrycket minskar... och minskar... och minskar... tills det slutar flöda helt. Tydligen har det lostnat en skruv under vattenpumpen. Den skuven är lätt att hitta! Den är rostfärgad och liten och rundad och ligger i ett hav med bruna stenar i samma storlek, underbart! Jag lade ner 30 min på att leta innan jag gav upp. Jag hoppas den bara dyker upp och ligger ovanpå pumpen imorgon när jag kommer hem.

Jag lyssnade lite på musik undertiden jag letade och en gammal go låt poppade upp. Unversal Poplab - New Baby Boom med allas våran favorit radiopratare Crister. Härlig med passande budskap med tanke på bloggens syfte =)




Vi tog en magbild idag och här är den. Den har vuxit tycker jag i alla fall. Citat från frugan: Det är något som sticker ut när jag gör sittups


Hon e fö tosi lilla frugan=)


Jag kunde spy galla över andra saker som till exempel att min mobiltelefon som inte vill ge ifrån sig ljud och att datorn överhettas och stängs av, oftast mitt i diverse bra filmer. Men det gör jag inte, tack för mig! Nu ska jag kolla på Simpsons samtidigt som Malin stryker mina kalsonger =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar