söndag 18 april 2010

Vissa dagar...

tänker jag för mycket. Fast det är väl normalt när man är gravid?! Igår var en sådan dag. Dagen började jätte bra, sovmorgon och en lång frukost. Därefter begav jag mig till mammma för att få fotvård, väldigt skönt och avslappnande. Hem och bakade bröd, äppelpaj och grillade. Maken hade köpt alkoholfritt vin, jätte gott. Kvällen avsluatdades med ett samtal ifrån en vän som alltid ger energi och slutligen såg vi Avatar. När jag skriver det så här så låter det som en toppen dag. Fast någonstans mellan allt roligt så poppade tankarna upp.

Kommer vi att klara att ta hand om en liten, tänk om vi innte vet vad vi ska göra när vi kommer hem ifrån bb. Tänk om vi aldrig får sova? Uppfostran, hur uppfostrar man en liten människa? Kan vi lära ut det som vi tycker är viktigt...

Vi bor bra där vi bor nu, litet men väldigt mysigt. Vi betalar ingen hyra så vi kan lägga undan en hel del pengar. Pengar som så småningom ska spenderas på vårat hus.
MEN, det hade varit mysigt att ha ett barn rum och fixa i, större utrymmen om bebisen skriker hela nätterna. Just det stressa mig, om bebisen gråter är det väldigt lyhört och stackars Richard som ska upp och jobba...Och tänk om det blir en vinter som det var i år, då är jag insnöad hela vinter, inga bilar att köra ner utan jag får dra bebisen och matkassarna i två st pulkor...Jag blir iallafall stark.

Igår hade jag sådan fruktansvärd växtvärk ilivmodern, vet att det inte är farligt men det känns så obehagligt. Plus att jag på måndag ska ringa till min chef. På mitt schema jobbar jag ett anatal nätter, 4 st. I början av graviditetn kunde jag inte jobba dem pga mitt låga blodtryck. Testade nu i veckan och det gick verkligen inte, jag låg antingen på golvet med benen i luften eller på toaletten med huvudet i toalett stolen. Det är alltid värst på nätterna, även hemma och då jag bara ligger i sängen. Detta känns surt. Jag tror att vi kan lösa det, men jag har ändå ett dåligt samvete som skaver...

puh vilket långt inlägg, men det hjälper att skriva av sig. Idag känns det lite lättare. Nu ska vi ta tag i denna blåsiga söndag, ut och planterar om min sticklingar, räffsa och gräva. Hoppas att ni har en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar