måndag 5 april 2010

Senaste nytt från åkern


Första inlägget från fadern. Vi är precis hemkomna från Emmaboda där vi avnjutit påskmiddag med många olika delikatesser, vissa ändå från Österrike. Malin fick hembakade kringlor av hennes svärmor, vi han knappt innanför dörren innan Malin stod med en kringla i mungipan. Jag får inte i mig något mer... kanske lite godis... kanske lite popcorn... skaffa sympatimage...?

Det är roligt när vi har visat ultraljudsbilden för våra mormödrar. Man ger dem bilden och de tittar på den och sedan ser man hur de tänker och försöker lista ut vad det är. Kul är också att mötas av alla "grattis" och leenden från människor. Jag träffade en gammal kompis idag som jag inte sett på flera år vilket var ett kärt återseende. Hoppas kontakten blir lite bättre nu. Det visade sig att jag helt hade missat att han fått en dotter, kände mig lite skamsen... Men i alla fall ska det bli skönt att kunna bombardera honom med diverse faderskapsfrågor.
Malin är piggare vilket är skönt för då slipper jag ha dåligt samvete för att jag inte lägger mig kl 20.30 på kvällarna. Illamåendet verkar ha släppt lite också och jag känner att jag gjorde århundradets insats då jag köpte en doftsprej till toaletten så Malin slipper klökas när hon ska göra sina behov. Men allt är bra och jag älskar att se hur hennes mage växer och växer. Jag däremot känner inte av några symtom =) Känner också att våren är här och det känns underbart, längtar tills allt börjar blomma här nere mitt på åkern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar