lördag 28 april 2012

Här sitter jag och ha det gott

Kan det bli bättre? Maken bakar surdegsbröd och jag fikar på kaffe och winerbröd. Trots att dagen började liiite för tidigt har det blivit en superlördag! Olivia valde att slå upp sina blå kl fem i morse!!! Vem vill gå upp vid fem? Vid sju fick det vara nog, så jag väckte maken för att bli avlöst ifrån Olivias vilda hästlekar. Efter två timmars sömn var jag som ny igen och även Olivia hade hunnit med en liten powernap. Pigga och glada for vi till stallet där vi ryktade, fodrade och släppte ut Sandra i hagen. Fina Sandra blev matad av både det ena och det andra:) Morötter, äpple, banan, russin och jord...Tänk att det kan vara så härligt att mocka skit och bära hö och vatten! Olivia var såklart den bästa assistenten och skyfflade bajs tills hon stupade (i bajset), borstade långa hästben och sopade stallgången. Det var som en dröm. Något jag själv önskade när jag var liten och hängde i stallet, att en dag få vara där med mitt barn.

Ikväll ska vi dra på oss finkläderna för att fira Linda som fyllt 20 år! Lilla, lilla Linda:)
Men först ska jag dela med mig av gårdagens intervall pass. Sex treminuters intervaller med en minuts vila emellan varje intervall. Totalt tid för passet blir 24 min och du blir garanterat  trött. Och glöm inte, är du fortfarande snygg efter passet har du inte tagit i ordentligt!

Trevlig Helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar