fredag 5 februari 2010

Jag mår illa!

Är det så här det känns att må illa när man är gravid?! My god, då känns det som två otroligt långa månader kvar! Det kom som en chock för ett par nätter sen. Vaknade med akut ont i magen och ryggen, ont i magen har jag lite varje dag men nu gjorde det verkligen skit ont! Upp på toan däe illamåendet sköljde över mig som en kalldusch! Jag vågade knappt titta i toa stolen då jag trodde att det kunde vara ett missfall då jag hade sjukt ont i magen. På vägen tillbaka till sovrummet svimmade jag nästan i köket så min man fick fiska upp mig. I sängen blev det ännu värre, svettades som en gris och trodde jag skulle dö! Upp igen och in på toan med ett spann i knäet, åhh vad dålig jag var, jag var helt inställd på att det var vinterkräksjukan. Vaknade nästa morgon och var piggare, upp till jobbet och åkte tåg till jönköping hela dagen. Mådde illa och var så trött så trött... Och så har det fortastt, mest på natten och på morgonen. Som tur är har jag en helt underbar man som går upp mitt i natten och häller upp fil i ett gals till mig, som även vaknar tidigt på morgonen och ger mig rostbröd i sängen och som även städar och handlar! R du är den bästa! På tal om illa mående så ska jag äta något litet nu, innan jag mår allt för illa igen:) Sen ska jag sammla massá energi för att bädda sängen!

Ha mysig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar