måndag 4 juli 2011

Millimeter rättvisa

I vår familj är det millimeter rättvisa som gäller. Ibland tar jag det lite väl bokstavligt. Sedan ett par månader tillbaka har vi tagit varannan natt, ( gnällig olivia betyder att man får sitta en stund). Ibland är min make rar och säger att han tar natten om jag är extra trött eller så...istället att för att tacka och buga säger jag bestämt nej. I mitt huvud blir det nämnligen en natt på pluskontot för min del, en natt att ta igen. Richard tänker såklart inte så, han vill bara vara snäll och jag borde mogna... Inatt vaknade jag av olivias gnäll, på två röda var jag där inne. Efter ett par minuter slog det mig, det var richards natt! Snabbt inne i sängen igen, "stötte" till Richard lite och talade vänligt om att det var hans natt. Frågan är bara hur jag ska göra nu? Är han skyldig mig en snutt av min natt idag;)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar