lördag 27 november 2010

Det doftar jul

God kväll kära vän! Har du gjort något härligt idag?
Vi vaknade utvilade efter att Oliven sovit i sin vagga hela natten och endast ätit en gång! (Knappt jag våga säga det...) Helgfrukosten njöt vi av framför brasan. Idag var det extra gott, julskinka och pepparkakor! Vi har hunnit med en härlig vinterpromenad och ett besök av mina släktingar. Ikväll är det äntligen "så mycket bättre", tittar ni på det? Jag älskar det programmet och ikväll ska vi festa till det med glögg och en stor skål godis:) Visst är det underbart med snön, det bara vräker ner och jag älskar det! Hade nog inte gillat snön lika mycket om vi bott kvar i vår lilla stuga...Men nu är det härligt och särskilt då det är första advent imorgon! Då blir det julskyltning, pyssel och ännu mera glögg! Ses imorgon, trevlig kväll!



Kökshyacint


Min lilla adventsgran som pryder hallen


Helgfrukost farmför brasan, då blir det pepparkakor till efterätt


Visst är doften av apelsin och nejlika ljuvlig!


Dessa röda nypon lyser upp vår trädgård


Vinterpromenad


Idag har jag myst runt i långklänning ifrån "systers garderob"


Oliven älskar makens arm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar