fredag 26 november 2010

Åtta veckor

God morgon söta du! Idag är det åtta veckor sedan maken och jag satt och klockade värkar i soffan, imorgon är det åtta veckor sedan vårt hjärta kom. Tiden går fort ovh varje dag är sig olik. Vi har fått in lite mer rutiner i vardagen, med måltider osv. Oliven utvecklas varje dag, hon skrattar mycket mer, småjollrar och vänder sitt huvud ifrån sida till sida.

Fredagsmyset började med den obligatoriska fredagsfrukosten, varm choklad och två rostmackor. Idag blev det egenbakat bröd och julskinka! Oliven har sedan i lördags varit en ängel på nätterna. Hom har somnat i sin vagga mellan åtta och nio. Vaknat första gången kl 02.45 och andra gången kl 06.15, me like! Inatt vakande hon fyra gånger. Men efter sådana lyxnätter känns det överkomligt:)

Igår var vi på mitt jobb. Vi fikade och snackade bort ett par timmar, jätte mysigt! Vi fick de sötaste kläderna någonsin! Oliven ska ställa upp på en bild sen...om hon inte hinner bajsa ner sig förstås:) Därefter åkte vi till coop och  handlade. Som vanligt var den här mamman nervös och svettig! Började med att ta av mig halsduk, sedan knäppa upp jackan och sllutligen ta av mig jackan för att gå i t-shirt! Vi storahandlade och jag lyckades även få med mig en snöskyffel!

Nu myser vi i soffan innan tid på BVH för vägning. Jag tror inte att hon gått över 6 kg strecket...men man ver inte med den här lilla lejonungen! Därfter styr vi kosan mot skogarna för att chilla hos en annan mamma med bebis.

Hoppas att du får en härlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar