tisdag 9 november 2010

Amma in public




God kväll! Idag är det tisdag och då är maken ledig, love it! Jessika och hennes söta mamma var här på fika idag. Oliven fick jätte fina kläder och mamman och pappan fick fina blommor. Jessika hade med sig stora porslins blommor som hon inte längre kunde ha, de blev jätte fina på vår övervåning! Tack snälla:) oliven och jag gick en power walk i ösregnet medans pappa målade köket. Köket blir jätte fint! Imorgon är det en stor dag! Jag och Olivia ska in till stan med Martina och lillan. Det är inte bara det första statsbesöket utan även först gången tuttarna blir offentliga! Vad ska jag då ha på mig? Jag kommer inte i mina jeans än och leggins känns lite naket till en kort ammningstopp.. Och jag vill ju inte ha en klänning som jag behöver dra upp och visa magen och hela den gigantiska rutten! Som tur är hat jag en underbar syster som jobbar i stan, hon ryckte ut och köpte ett par jeans leggins som jag kan ha till ammnings tröjan. Lite nervöst var det med storleken.... Men byxorna satt som ett skinn på en stoppad korv! Hoppas att oliven hittar något roligt till sin pappa imorgon?


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Hihi jag har gått i precis samma tankar som du idag! Har ju några par jeans som jag kan klämma mig i än så länge, men jag funderar över vart man ska ta vägen om matlusten slår till för den lilla?? Vi kommer väll sitta där i varsitt provrum i någon butik och amma tills personalen undrar vad vi håller på med ;) Ses imorgon, kommer gå fin fint det här, vi löser eventuella problem ihop =)

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Ett tips är att ha med en schal(stavas de så?) att lägga över! Ta det lungt så fixar ni det, ha en mysig dag..kramar

    SvaraRadera