söndag 7 mars 2010

Solen kommer med v.10

Hej alla fina läsare!
Idag har mina vårkänslor börjat titta fram, tillsammans med krokusarna vid husväggen Efter en härlig fikastund ute i söndagssolen hade även de få fräknar jag får kikat fram. Veckan som har gått har varit händelserik, mycket jobb, en efterlängtad syster som kom hem ifrån Asien, bra möten, promenader, träning och sol. Men det bästa av allt, jag har piggnat till!!! Känns som óm jag vaknat ur en dimma. Nu ser jag fram emot att gå upp på morgonen, göra min iordning och träffa folk. Känns underbart, unnade mig själv därför lite kläder ifrån postorder:) Det mindre roliga med veckan har dock varit att jag knappt hunnit träffa min kärlek...men det ska vi ta igen ikväll, med fiskgratäng (potatismos) och äpplepaj! Bara 2 veckor tills bloggen goes public! På onsdag är det inskrivning på MVC, med massa blodprover som kommer att gå jätte bra, jag kommer att klara det galant! Märks det att jag är nervös?!

Ha en mysig söndag i den efterlängtade solen!

Din graviditetsvecka: 10
Fostrets ålder: 8 uker
I graviditetsvecka 10 har fostret nu i stort sett fått sin riktiga form, och ska nu bara växa sig större. Viktökningen börjar märkas nu. Från och med nu kommer blodmängden i din kropp att öka. Var noga med att äta nyttigt. Vid graviditet utsöndras många näringsämnen genom urinen. Därför är det extra viktigt att få i sig de näringsämnen du och fostret behöver.

Motion är också bra och gör dig bättre förberedd för resten av graviditeten och förlossningen.
Har du fött barn för mindre än 1 1/2 år sedan? Då blir du mamma till pseudotvillingar!

Fostrets längd: 32 mm från hjässa till stuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar