fredag 12 mars 2010

Jobb helg...


Sitter i soffan och känner mig ganska seg. Börjar jobba kl kvart i tre och jobbar hela helgen, 34 timmar! Besöket på MVC gick jätte bra!! Jag kan inte förstå hur duktig jag är:) Det gick super att ta både blodprov och blodtryck. Behöver dock åka in till sjukhuset och ta en nya prover då min pappa har problem med sköldkörteln, försöker att se det positivt, då får jag ju öva på att ta blodprov:)
Jag har trots nalkande vår och en näst intill illamåendefri vecka hamnat i en svacka...
Jag har lätt för katastroftänk, lätt för att stimma upp mig och tänker gärna år framöver. Nu har snart 13 veckor av graviditeten passerat och risken för missfall minskar. Jag har inte tänkt så mycket på missfall förran nu, nu när det närmar sig "slutet". Nu tänker jag på det ofta! Känns nästan som jag förnekar min graviditet lite, ifall det händer något...Alla dessa känslor plus att mina hormoner åker berg och dalbana igen. Jag gråter konstant! För allt! För att jag tappar något på golvet, för att R jobbar osv. Mitt luktsinne har blovit super bra! Men jag får för mig att allt luktar mögel och död mus, jag tvättar konstant:) Känner mig stressad över att vi bor litet och HOPPAS att vi kommer att hitta större tills bönan kommer, vill att snön ska försvinna och att semstern ska infalla. Det känns som om att jag inte träffat R på hur länge som helst. Förra vecakn jobbade jag kväll plus att jag hoppade in enextra dag på helgen. Nu i veckan har det varit möte och fotboll, jag jobbar i helgen och nästa helg åker jag till malmö. Suck. Även detta grinar jag för. Vi har bokat en resa till Köpenhamn i april, det längtar jagtill! Jag vill bara ha R för mig själv i en hel vecka på en strand i något varmt land...
Nästa inlägg blir mer positivt! Det är skönt att skriva av sig:) Tack för att du lyssnar och ha en trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar