lördag 23 januari 2010

Vi har plussat

Vi sitter vid frukostbordet med tomma kaffemuggar och är fortfarande lite chockade. Igår plussade vi äntligen! Det var väntat med ändå oväntat. I början av januari bestämde vi oss nämnligen för a tt skaffa en liten, sagt och gjort efter en cermoni där vi slängde mini piller i papperskorgen så tog barnverkstaden sin början! Frun i familjen, jag, är lite av en tänkare, eller hmm jag tänker otroligt mycket, tänkte på graviditeten natt som dag. Känslorna och tankarna åkte berg och dal bana. Jag ville ju vara gravid nu! Tännk om jag aldrig blir gravid? Vad ska vi ha för vagn? Vill vi veta var det är för kön? Många tankar, och det hade bara gått ett par dagar:) Men mannen i familjen lugnade och stöttade, ta det lugnt det kommer snart. Bästa vännen utsattes för daglig terror av alla mina funderingar, då hon har barn och väntar en liten sitter ju även hon på de flesta svar på mina inte alltid så smarta frågor, tack J. jag kände nog ändå att det var något annorlunda i kroppen, testade ganska snabbt, men med ett negativt svar. På något sätt ville jag inte ge upp, det var något som var konstigt... Den 22 januari testade vi igen, tre veckor efter avslutad pillerkonsumption och två dagar efter ett negativt test så testade vi positivt!! Shit pomme fritt var det gick snabbt! Vi firade med pizza och Ben och Jerrys. Vi kommer inte att uppge våra namn eller publicera några privata bilder på bloggen än. Vecka 12 skickar vi länken till våra vänner, då blir vi offentliga. Nu ska vi ta tag i våra liv och bege oss ut på en vinter promenad, tempen visar -14 grader! Men vädret är underbart!
Trevlig lördag på dig!
fru H


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar