onsdag 27 januari 2010

växtvärk och snöstorm!

Underbara du!
Har under några dagar haft en molande värk i magen, något som kallas växtvärk. Känns precis som mensvärk men är som tur var inte lika ihållande. Jag ringde till barnmoskarn i måndags och fick ett par tider till henne. I början av februari ska jag på ett hälsosamtal och sedan göra ett ultraljud för att avgöra hur långt gången jag är. Jag längtar så in i bara den!!! Ge mig februari nu! Har även börjat känna mig trött. Idag när jag skulle bege mig upp till bilarna kom tröttheten som ett brev på posten! Jag ska ta det hela ifrån början, vi har under ett par veckor varit insnöade, vägen till vårat hus plogas inte vilket innebär att vi får ha bilarna uppe vid vägen ca 200 m upp. Det var mysigt i början men inte längre! Nu är varje dag en kamp då vi ska ta oss upp:) Det blir inte bättre av att det är snöstorm nu! På 3 timmar har det kommit 10 cm snö och våra fönster som vetter mot åkern är igensnöade:) Härliga vinter! Ialla fall, på väg upp till bilarna blev jag så trött! Funderade allvarligt på att lägga mig i snön och vila ett par minuter. Eftermiddagen har därför spenderats i sängen tillsammans med gosiga katter och vindruvor, inte så tokigt det heller! Fick sedan en energi kick och gav mig upp och bakade piroger. De blev jätte goda och är så bra att ha i frysen. Det är också något som har hänt de sista dagarna, pendligen mellan att vara totalt utmattad till att vilja ut och springa. Nu väntar jag på att min man ska komma hem, äntligen! Bara han inte går vilse i snöstormen...
Ha en mysig onsdagskväll och njut av snön!

Olja som jag ska smörja på magen, folsyratabletter
och proviva med järn.


Super mumsiga ost och skink piroger på grahamsmjöl.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar